ختنه تخصصی کودک یک روش نسبتا ساده است. پوست ختنه گاه درست پشت سر آلت تناسلی با استفاده از چاقوی جراحی یا قیچی جراحی برداشته می‌شود. هر‌گونه خونریزی را می‌توان با استفاده از گرما (کوتریزاسیون) متوقف کرد و لبه‌های باقی مانده پوست به هم بخیه می‌شود.

ختنه به چندین روش انجام می‌شود که متداول‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه است.

کارهایی که بعد از ختنه باید توسط والدین انجام شود

بعد از اینکه کودک شما ختنه شد، باید ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید، به آرامی با آب گرم تمیز کنید، از دستمال مرطوب پوشک استفاده نکنید. در صورت نیاز می‌توان از آب صابون استفاده کرد.

اگر در محل جراحی پانسمان وجود دارد، هر بار که یک یا دو روز اول پوشک را عوض می‌کنید، یک پانسمان جدید روی آن قرار دهید. حتی بعد از اینکه دیگر نیازی به پانسمان نیست، پانسمان جدید را به مدت 3 تا 5 روز روی آلت تناسلی یا جلوی پوشک قرار دهید. این می‌تواند به کودک شما کمک کند از درد ناشی از مالیدن و چسبیدن به پوشک جلوگیری کند.

بیشتر اوقات بین 7 تا 10 روز طول می‌کشد تا آلت تناسلی التیام یابد. در ابتدا ممکن است نوک آلت تناسلی کمی متورم و قرمز به نظر برسد و ممکن است متوجه مقدار کمی خون روی پوشک شوید. همچنین ممکن است بعد از چند روز متوجه ترشحات یا پوسته زرد خفیف شوید. این یک بخش طبیعی از درمان است.

در ابتدا، ناحیه ختنه شده ممکن است قرمز، حساس و خام باشد و دارای مقدار کمی خون باشد. ممکن است مقدار کمی درناژ زرد در انتهای آلت تناسلی از روند طبیعی بهبود در هفته اول وجود داشته باشد. حساسیت باید تا روز سوم تقریباً از بین برود.

ختنه به چندین روش انجام می‌شود که متداول‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه است.
ختنه به چندین روش انجام می‌شود که متداول‌ترین آن‌ها استفاده از دستگاه است.

مراقبت‌های بعد از ختنه

  • رژیم غذایی سالم

قبل از اینکه کودک شما بتواند از بیمارستان مرخص شود، باید بتواند مایعات بنوشد و آن‌ها را بدون استفراغ نگه دارد. هنگامی که او این کار را انجام می‌دهد، ممکن است تا پایان عصر یک رژیم غذایی سبک مانند نان تست، سوپ، کراکر، ژله و غیره داشته باشد. او ممکن است روز بعد از جراحی رژیم معمول خود را داشته باشد. اگر کودک شما استفراغ کرد، به مایعات برگردید و به آرامی به سمت غذای جامد بروید.

  • درد

بی حسی موضعی به درمان درد تا شش ساعت کمک می‌کند. ممکن است پزشک برای شما نسخه‌ای برای داروهای ضد درد تجویز کند. همچنین می‌توانید از ایبوپروفن (موترین) هر 6 تا 8 ساعت به مدت 3 تا 4 روز و استامینوفن (تیلنول) هر 4 تا 6 ساعت به مدت 3 تا 4 روز پس از جراحی استفاده کنید.

اگر قصد دارید هر دارو را هر شش ساعت استفاده کنید، تایلنول را سه ساعت پس از اولین دوز موترین شروع کنید، سپس هر سه ساعت یک بار داروها را جایگزین کنید. (به طوری که هر شش ساعت یک بار مصرف شود.)

به یاد داشته باشید که داروهای مسکن حاوی استامینوفن هستند، بنابراین مهم است که از نسخه یا تیلنول استفاده کنید، اما نه هر دو با هم. استفاده از داروهای نسخه‌ای همراه با موترین اشکالی ندارد.

مراقبت از محل ختنه

لازم نیست نگران برداشتن هیچ بخیه‌ای باشید. آن‌ها در عرض حدود دو ماه پس از جراحی خود به خود حل می‌شوند. ممکن است در آن زمان متوجه قرمزی در امتداد برش شوید.

طبیعی است که آلت تناسلی پس از جراحی متورم و سیاه و آبی به نظر برسد. این وضعیت پس از چند روز اول بهتر می‌شود. سپس، ممکن است یک پوشش سفید رنگ یا “لزخ زرد” روی سر آلت تناسلی ظاهر شود. این بخشی از روند طبیعی بهبودی است و به زودی از بین خواهد رفت.

وجود مقدار کمی تخلیه خونی از محل ختنه معمول است. اگر پسر شما یک نوزاد است، ممکن است متوجه این موضوع روی پوشک او شوید.

از روز سوم پس از جراحی، پسر شما ممکن است 5 تا 10 دقیقه دو بار در روز در یک وان آب گرم شفاف، بدون صابون یا حمام حباب خیس شود. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید. این کار از ایجاد پوسته در نوک آلت تناسلی جلوگیری می‌کند و به تمیز نگه داشتن برش کمک می‌کند.

مقدار یک چهارم پماد، آکوافور، وازلین، A&D یا آنتی بیوتیک (باسیتراسین، نئوسپورین یا ژنریک) را روی آلت تناسلی یا پوشک قرار دهید تا سطح خام به زیرشلوار یا پوشک نچسبد. استفاده از آن برای 5 تا 7 روز مهم است.

پسرهای بزرگ‌تری که آموزش توالت می‌بینند ممکن است متوجه شوند که جریان ادرار به دلیل تورم و بخیه‌ها «شکاف» شده است. جریان او به زودی به حالت عادی باز خواهد گشت.

بعد از اینکه کودک شما ختنه شد، باید ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید، به آرامی با آب گرم تمیز کنید، از دستمال مرطوب پوشک استفاده نکنید.
بعد از اینکه کودک شما ختنه شد، باید ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید، به آرامی با آب گرم تمیز کنید، از دستمال مرطوب پوشک استفاده نکنید.

فعالیت

برای جلوگیری از آسیب به ناحیه جراحی، پسر شما باید از هرگونه فعالیتی که نیاز به راه رفتن دارد، اجتناب کند. این بدان معناست که او نباید تا سه هفته پس از جراحی سه‌ چرخه یا دوچرخه، اسب گهواره‌ای یا اسباب بازی «اسکوت» سوار شود.

در موارد زسر می‌توانید با پزشک تماس داشته باشید.

  • خونریزی یا تراوش که متوقف نمی‌شود
  • افزایش تورم و یا قرمزی در اطراف برش‌ها
  • تخلیه از برشی که بوی بد می‌دهد
  • دمای بالای 100.5
  • دردی که با استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (موترین) یا داروهای مسکن تجویزی کنترل نمی‌شود.
  • فرزند شما مشکل ادرار داشته باشد.

جهت مشاوره و گرفتن وقت برای ختنه فرزندتان با مطب دکتر کامبیز هرمان مقدم تماس حاصل نمایید.

شماره‌های تماس:

021-88213218

0935-6255563